FANDOM

Windows10mobile-logo

Windows 10 Mobile - версія ОС, призначена для мобільних пристроїв з діагоналлю екрана до дев'яти дюймів. Покликана забезпечити кращу синхронізацію з версією Windows для персональних комп'ютерів, ширшу синхронізацію контенту, нові «універсальні» додатки, а також можливістю підключення пристроїв до зовнішнього дисплею і використання смартфона в ролі ПК. З аналогічним інтерфейсом з підтримкою миші і клавіатури. Смартфони на Windows Phone 8.1 можуть бути оновлені до Windows 10 Mobile. Деякі функції можуть відрізнятися в залежності від апаратної сумісності.

Розробка.

Компанія Microsoft почала створювати єдину екосистему на базі ОС Windows в 2012 році. На Build 2014 Microsoft представила концепцію «універсальних» додатків Windows, при створенні яких використаний єдиний код і інтерфейс для всіх версій Windows. Призначені для користувача дані і ліцензії для програми також можуть бути розділені між декількома платформами. З 12 лютого 2015 року ведеться відкрите бета-тестування системи в рамках програми Windows Insider. На 2015 Build Microsoft представила інструмент, який полегшить портування Android- та iOS-додатків на Windows 10 Mobile, а також експериментальний порт Win-32. Спочатку планувалося, що операційна система буде включати середу виконання для забезпечення Android (Project «Astoria»), що дозволить адаптувати програми, написані на Java або C ++, для використання в ОС Windows 10. Однак в початку 2016 Microsoft оголосила про те, що проект «Astoria» закритий. Але залишається актуальним проект «Islandwood», що дозволяє перекомпілювати додатки, спочатку написані для iOS, під Windows 10 і Windows 10 Mobile. Першим додатком, який було перекомпільовано став Instagram, доступний тільки на Windows 10 Mobile. Також в Windows Store опублікована бета-версія Facebook Messenger.

Особливості Редагувати

Cortana Редагувати

Cortana стала ще більш розумною. Розуміє до 7 мов. В Україні не доступна.

Web Редагувати

Добавлено новий браузер Microsoft Edge. Полегшена версія Internet Explorer, який буде набагато швидший, стабільніший та з новими можливостями.

Центр сповіщень Редагувати

В Action Center добавлено три ряди налаштовуваних кнопок у верхній частині екрану.

Клавіатура Редагувати

Можливість переміщувати клавіатуру по екрану, змінювати розміри, а також можливість голосом диктувати текст (працює не на всіх мовах).

Налаштування Редагувати

Новий дизайн налаштувань телефона, які згруповані за своїми функціями.

Повідомлення Редагувати

Можливість швидкої відповіді на повідомлення свайпом вниз.

Office Редагувати

Нові можливості, які взяті із десктопної версії програми. Word отримав можливість відстежувати зміни в документах, навчили синхронізувати список недавніх відкритих документів. Також оновлення функціоналу Power Point, тепер є можливість повноцінно створювати презентації на смартфонах.

Інші важливі поліпшення Редагувати

• Шпалери на робочий стіл (під плитки програм).

• Розширення функціональності програм.

• Сортування додатків у головному меню.

• Інтеграція деяких програм воєдино (смс, Skype та ін.).

• Перероблено додаток Outlook. Можливість видалення повідомлення свайпом ліворуч, а якщо свайп праворуч, то повідомлення помічається прапорцем. Можливість використання обоїв.

• Зміна дизайну та функціоналу додатка "Календар". Буде інтеграція з Outlook.

• Зміна функціоналу додатка "Фотографії".

• Зміна додатку "Контакти".

• Повернення Zune.

Див. також Редагувати

Посилання Редагувати

ВерсіїКомпонентиІсторія
Оригінальні
Під DOS
Windows 1.0Windows 2.0Windows 2.1 (Windows/286Windows/386) • Windows 3.0Windows 3.1x
Windows 9x
Windows 95Windows 98
Windows NT
Ранні версії
Windows NT 3.1Windows NT 3.5Windows NT 3.51Windows NT 4.0Windows 2000Windows 2000 Millennium Edition
Клієнтські
Windows XP (розвиток) • Windows Vista (випускирозвиток) • Windows 7 (editionsdevelopment) • Windows 8Windows 10
Windows Server
Server 2003Server 2008 (2008 R2) • HPC Server 2008Home ServerSmall Business ServerEssential Business ServerWindows Server 2012Windows Server 2016
Спеціалізовані
Windows EmbeddedWindows PEWindows Fundamentals for Legacy PCs
Мобільні
Windows MobileWindows Phone
Майбутні
Скасовані
CairoNashvilleNeptuneOdyssey
Пов'язані
MetroMidoriOS/2Windows AeroWindows SetupТеми Windows XPMicrosoft Plus!