FANDOM

Windows 7 (кодова назва під час розробки — Vienna) — назва передостанньої версії операційної системи Windows, котра вийшла 22 жовтня 2009 року, менше, ніж через три роки після випуску попередньої операційної системи, комерційно невдалої Windows Vista. Розробка Windows 7 під різними кодовими назвами велась з 2000 року. Над нею працювали 2500 осіб

Вибір назви Редагувати

Windows 7, кодове найменування операційної системи Microsoft, стане її остаточною назвою. Про це мовиться в анонсі ОС, опублікованому в офіційному блозі Microsoft Windows Vista News. У Microsoft пояснюють вибір назви його простотою, відзначаючи, що раніше Microsoft вже перепробувала декілька способів найменування своєї лінійки операційних систем. Windows 7 буде п'ятою схемою найменування. Крім того, це сьома версія Windows, якщо вважати за внутрішніми версіями.

Перші версії Windows мали традиційну нумерацію версій аж до Windows 3.11. Потім з'явилися Windows 95Windows 98 і Windows 2000, названі за відповідними роками. Також використовувалися буквені позначення типу Windows Me і Windows XP. Попередня версія називається Windows Vista (від англ.vista означає «вид», «перспектива»).

Вибір назви Редагувати

Перші версії Windows мали традиційну нумерацію версій аж до Windows 3.11. Потім з'явилися Windows 95, Windows 98 і Windows 2000, названі за відповідними роками. Також використовувалися буквені позначення типу Windows Me і Windows XP. Попередня версія називається Windows Vista (від англ.vista означає «вид», «перспектива»).

Таблиця порівняння версій Редагувати

Таблиця порівнянь версій Windows 7
Функція / Редакція Початкова

(Starter)

Домашня початкова

(Home Basic)

Домашня Преміум

(Home Premium)

Професійна

(Professional)

Корпоративна

(Enterprise)

Ультра

(Ultimate)

Продаж в роздріб і через OEM-ліцензування Продаж лише під корпоративними ліцензіями Retail (роздріб) та OEM ліцензування лише в країнах, що розвиваються Продаж уроздріб (обмежено) і по OEM-ліцензіях Продаж уроздріб (обмежено) й по OEM-ліцензіях та в ліцензуванні у великих обсягах Ліцензування у великих обсягах[13] роздріб та OEM-ліцензування
Припинення підтримки 14 січня 2020 14 січня 2020 14 січня 2020 14 січня 2020 14 січня 2020 14 січня 2020
Максимальна фізична пам'ять (64-bit режим) N/A 8 GB 16 GB 192 GB 192 GB 192 GB
64-бітна та 32-бітна версії лише 32-бітна Обидві (64-бітний диск не входить сюди) Обидві Обидві Обидві Обидві
Максимальна к-сть підтримуваних фізичних CPU 1 1 2 2 2 2
Backup and Restore Center (Центр резервного копіювання та відновлення) Не взмозі зробити резервне копіювання до мережі Не взмозі зробити резервне копіювання до мережі Не взмозі зробити резервне копіювання до мережі Так Так Так
Можливість виступати як хост/клієнт-комп'ютер Віддаленого робочого столу Лише як клієнт Лише як клієнт Лише як клієнт Так Так Так
Функція «Домашня група» (створення і приєднання до групи) Лише приєднання Лише приєднання Так Так Так Так
Декілька моніторів одночасно Ні Так Так Так Так Так
Швидка зміна користувача Ні Так Так Так Так Так
Зміна фонового малюнку стільниці Ні Так Так Так Так Так
Менеджер вікон робочого столу Ні Так Так Так Так Так
Центр мобільності Windows Ні Так Так Так Так Так
Інтерфейс Aero Glass Ні Частково Так Так Так Так
Multitouch (мульти-дотик) і покращене розпізнавання рукописного введення Ні Ні Так Так Так Так
Додаткові преміум ігри Ні Ні Так Вимкнено за-замовчуванням Вимкнено за-замовчуванням Так
Windows Media Center Ні Ні Так Так Так Так
Windows Media Player з функцією віддаленої передачі медіа Ні Ні Так Так Так Так[20]
Logical Disk Manager (Менеджер логічних дисків)  Ні Ні Ні Так Так Так
EFS (система шифрування даних) Ні Ні Ні Так Так Так
Друк з врахуванням інформації про місце розташування Ні Ні Ні Так Так Так
Мережевий друк Ні Так Так Так Так Так
Можливість поділитися підключенням до інтернету Ні Так Так Так Так Так
Режим презентації Ні Ні Ні Так Так Так
Group Policy (Правило Групи) Ні Ні Ні Так Так Так
Оффлайнові файли та перенаправлення тек Ні Ні Ні Так Так Так
Підключення до домена сервера Windows Ні Ні Ні Так Так Так
Емулятор Windows XP Ні Ні Ні Так Так Так
Правила обмеження програмами Ні Ні Ні Так Так Так
Віддалення Aero glass  Ні Ні Ні Ні Так Так
Windows Media Player мультимедійте перенаправлення Ні Ні Ні Ні Так Так[20]
Аудіо записування через Служби Терміналів Ні Ні Ні Ні Так Так
Мульти-моніторові Служби Терміналів Ні Ні Ні Ні Так Так
Межі пошуку підприємства Ні Ні Ні Ні Так Так
Federated Search (федерований пошук) Ні Ні Ні Ні Так Так
AppLocker Ні Ні Ні Створювати правила, але не в змозі примусити виконувати Створювати та Примушувати Виконувати Правила Створювати та Примушувати Виконувати Правила
Шифрування дисків програмою BitLocker Ні Ні Ні Ні Так Так
BranchCache Розподілений кеш Ні Ні Ні Ні Так Так
Можливість даунгрейду до Vista або XP Ні Ні Ні Так Так Так
DirectAccess Ні Ні Ні Ні Так Так
Підсистема для запуску Unix-застосунків Ні Ні Ні Ні Так Так
Багатомовне середовище для користувача Ні Ні Ні Так, необхідно придбати окремо Так Так
Покращення Інфраструктури Віртуальної Стільниці Ні Ні Ні Ні Так Так
Завантаження з VHD (файлу-образу Microsoft Virtual PC) Ні Ні Ні Ні Так Так
Функція / Редакція Початкова

(Starter)

Домашня початкова

(Home Basic)

Домашня Преміум

(Home Premium)

Професійна

(Professional)

Корпоративна

(Enterprise)

Ультра

(Ultimate)

Пов'язані з вимогами країн Редагувати

  • …N: для Європи, без Windows Media Player.
  • …K: для Кореї. Містять посилання на ПЗ, альтернативне Windows Messenger і Windows Media Player.
  • …KN: для Кореї і Європи, без Windows Media Player. Не містить посилань на скачування Windows Live Messenger і Windows Movie Maker.
  • …E: для Євросоюзу, без Internet Explorer (вихід скасовано).

Зовнішній огляд Редагувати

Корпорація Microsoft вперше продемонструвала попередню робочу версію Windows 7, розповівши про її основні переваги і нововведення 28 жовтня 2008 року на конференції розробників в Лос-Анджелесі.

Найвідчутнішим нововведенням розробник називає широке застосування інтерфейсу вводу, що управляється дотиком (touchscreen), в варіанті реагування на кілька дотиків водночас (multi-touch).

Істотно перероблений інтерфейс системи, панель завдань і меню «Пуск». Тепер назви програм і заголовки відкритих документів в панелі завдань не відображаються — тут немає ніякого тексту, а тільки іконки. Дістати доступ до основних функцій можна, не розгортаючи застосунок, — досить натиснути на відповідну іконку в панелі завдань правою кнопкою миші. Наприклад, у випадку з Windows Media Player користувач може відкрити список відтворення, а у випадку з Internet Explorer — проглянути зменшені зображення відкритих веб-сторінок і перемкнутися між ними. У меню «Пуск» з'явився доступ до тек, що найчастіше відкривалися.

Windows 7 Панель

Панель задач

При натисненні мишкою на вільне місце на робочому столі, всі відкриті вікна стають прозорими — це допомагає дістатися до віджетів, які в Windows 7 можуть розташовуватися довільно на робочому столі, а не в його певній частині, як в Vista. При перетягуванні вікна воно збільшується — коли користувач утримує його мишкою, і зменшується, коли відпускає в потрібному місці — як в Mac OS. Якщо відкрите вікно підвести до краю робочого столу, воно зменшиться до 50% від номінального розміру — це зручно для організації вікон. Покращено виведення зображення на мультиекранні системи.

Windows 7 потрібно менше часу на перехід в сплячий режим і вихід з нього, а також на відновлення зв'язку з бездротовими мережами Wi-Fi, стверджує Microsoft. Установка і підготовка до роботи запам'ятовуючих та інших пристроїв, що підключаються через роз'єм USB «займає лічені секунди», пошук інформації на комп'ютері і сортування його результатів відбуваються також значно швидше.

Для перегляду веб-сторінок в Windows 7 передбачена восьма версія браузера Internet Explorer. До нього, крім прискорених алгоритмів роботи, увійшов новий сервіс, що сповіщає про зміни на зазначеному раніше веб-сайті.

Так само, як в Windows Vista, на робочому столі Windows 7 можна розмістити віджети — невеликі застосунки, що показують час, картинки, які транслюють текстові новини, що програють музичні або відеофайли і так далі.

Для любителів комп'ютерних ігор у новинці передбачена нова версія Games Explorer, яка здатна завантажувати новини та оновлення до вже встановленим іграм, а функція Play To допоможе відтворити обрану музику на сумісних комп'ютерах і пристроях в будинку. Також в систему додано розпізнавання почерку і покращена взаємодія з багатоядерними процесорами.

Контроль облікових записів менш нав'язлива, а Контрольну панель можна буде викликати з області повідомлень панелі завдань. Перероблений калькулятор, а в WordPad і Microsoft Paint може з'явитися інтерфейс, звичний для користувачів Microsoft Office 2007.

Крім того, в Windows 7 буде включена нова версія Windows Media Player.

В Windows 7 впроваджено нову вдосконалену технологію Natural ClearType, яка має зробити шрифти ще гладкішими.

До ОС також вбудовано близько 120 фонових малюнків, унікальних для кожної країни і мовної версії. Так, російська версія включає тему «Росія» з шістьма унікальними шпалерами високої роздільної здатності. Всі версії включають 50 нових шрифтів. У існуючих шрифтах пророблена робота над коректним відображенням всіх символів. Windows 7 — перша версія Windows, яка включає більше шрифтів для відображення нелатинських символів, ніж для відображення латинських. Для зручності управління панель управління шрифтами також піддалася поліпшенню. За умовчанням, в ній відображуватимуться лише ті шрифти, розкладка для яких встановлена в системі. Реалізована підтримка Unicode 5.1. Панель пошуку Instant Search тепер розпізнає більше мов. Наприклад, розпізнаються російські відмінки, відміни, рід, однина і множина.

Нові функції інтерфейсу Редагувати

Shake Редагувати

У інтерфейс Windows Aero додана нова функція Aero Shake, що дозволяє згорнути всі неактивні вікна рухом миші. Для її активації досить захопити заголовок вікна і трохи «потрясти» вліво-управо.

Peek Редагувати

Функція Aero Peek дозволяє відображувати зменшені копії вікон при наведенні миші на значок панелі завдань, перемикатися між вікнами застосунку простим кліком по значку, перетягувати і фіксувати на панелі завдань різні вікна і застосунки, переглядати робочий стіл одним наведенням в спеціальну область екрану і багато що інше.

Snap Редагувати

Аналогічно функції Shake функція Aero Snap дозволяє рухом миші розвертати вікно на пів-екрану, весь екран або лише по вертикальній осі.

Стилі оформлення Редагувати

Windows 7 підтримує три варіанти оформлення, призначеного для користувацького інтерфейсу:

  • Windows Aero — це оригінальний стиль оформлення з прозорими багатоколірними рамками вікон, вживаний за умовчанням для комп'ютерів з більш ніж 1 Гб ОЗУ. Доступний на Windows 7 Home Premium, Windows 7 Professional і старших редакціях.
  • Windows 7 — спрощений стиль — Windows Aero з деякими відключеними можливостями (наприклад, прозорість вікон і Windows Flip 3d). Вимоги до системи — такі ж, як і в Windows Aero. Доступний на всіх редакціях Windows 7, і є основним в редакції Windows 7 Starter. Цей стиль так само застосовується при запуску застосунків в режимі сумісності.
  • Класична — мінімальні вимоги до системи, оформлення вікон в стилі «класичної» теми Windows XP. Доступні різні колірні схеми, зокрема, подібні до схем Windows 98; користувач може створювати свої колірні схеми.

Мультимедіа Редагувати

У Windows 7 використовується DirectX 11 і Windows Media Player 12. Останній отримав новий інтерфейс і є насправді універсальним, на відміну від попередника, якому була потрібна велика кількість кодеків для відтворення. Обмежена лише здатність відтворювати ліцензійні диски Blu-ray з відео, але є можливість зчитувати і записувати дані.

Система Редагувати

Microsoft планує встановлювати Windows 7, зокрема, і на нетбуки, що відрізняються невисокою потужністю. У зв'язку з цим вимоги Windows 7 до апаратного забезпечення — за що так лають Windows Vista — знижені. З другого боку, нова операційна система зможе підтримувати до 256 процесорів.

Представники Microsoft відзначили, що в новій Windows вдосконалено систему безпеки. Зокрема, покращено роботу User Account Control (UAC). У новій версії користувач зможе виставити рівень доступу для того, щоб вікно UAC не виникало щоразу при спробі змінити системні параметри.

Платформа розбита на три частини: ядро Windows 7 і основні файли, пакет Windows Live + Windows Live Essentials і пакет Windows Live Services. Виробники ПК дістануть можливість встановлювати пакет Windows Live Essentials, який забезпечить користувачів всім необхідним для початку роботи. До складу пакету увійдуть застосунки Windows Live Mail, Messenger, Movie Maker, Photo Gallery, Writer і деякі інші. Пакет Services, у свою чергу, призначений для роботи з Hotmail і іншими службами в інтернеті.

Обіцяно, що особлива увага була приділена сумісності платформ. Windows 7 розроблена на основі Vista, і всі застосунки, випущені для Vista, працюватимуть і на Windows 7. Щоразу при переході на нову ОС проблема сумісності викликає море критики. Користувачі виявили, що застосунки, які вони запускали на Windows XP, відмовилися працювати на Vista.

Впроваджено нову модель WDDM 1.1, що входить до DirectX 11 та яка має скоротити обсяги споживання відеопам'яті системою.

У Windows 7 також вбудовано Windows Defender та Брандмауер Windows.

Бета-версія Редагувати

Офіційно бета-версія 6.1.7000 була представлена 7 січня 2009 року на виставці CES 2009 та відкрита для скачування. Windows 7 Beta працюватиме до 1 серпня 2009 року. Починаючи з 1 липня 2009, ОС почне перезавантажуватися що дві години, нагадуючи про закінчення періоду роботи. Викачати Windows 7 Beta можна було до 10 лютого, починаючи з цього дня завантаження стало недоступне. Виконавчий директор Microsoft Стів Баллмер представив громадськості бета-версію, окремо відзначивши, що продукт може похвалитися двома новими інструментами — Домашня група і Device Stage. Перший надає можливість об'єднання кількох ПК у щось схоже на обчислювальний кластер. Device Stage забезпечує сумісність ОС з цілим спектром периферійних пристроїв — БФП, мобільними телефонами, mp3-програвачами, веб-камерами тощо. Докладніше — Список пристроїв, що підтримують Device Stage. У цей час, Device Stage підтримують усі пристрої Microsoft.

Версія-кандидат (Release Candidate) Редагувати

Microsoft 5 травня 2009 розмістив на своєму сайті реліз-кандидат операційної системи Windows 7. Офіційною версією-кандидатом Windows 7 Release Candidate стала збірка 7100.0.winmain win7rc.090421-1700, вона прошла підписання (engineering sign-off). 30 квітня ця версія нової операційної системи Microsoft була розіслана підписчикам сервісів MSDN і Technet. З відповідного розділу сайту Microsoft реліз-кандидат Windows 7 може викачати будь-хто зацікавлений. З 27 квітня користувачам RC-збірки Windows 7 Ultimate в Центрі оновлення стали доступні мовні пакети, в тому числі російський й український та ін. Він доступний як в 32- так і в 64-бітовій версіях.

Починаючи з 1 березня 2010 року ОС почне перезавантажуватися що дві години. 1 червня 2010 року ОС перестане працювати. Також 3 червня 2009 року з'явилась IDX-збірка Windows 7 build 7201.0.winmain_win7ids.090601-1516. Ця збірка аналогічна 2-ій версії-кандидату, що не буде представлена публічно.

Комерційний реліз (Release to Manufacturing) Редагувати

Продаж операційної системи Microsoft Windows 7 почався 22 жовтня 2009 року: одночасно у продажу з'явилися комп'ютери з передустановленою Windows 7, і користувачі змогли купити і коробочні версії цієї операційної системи 14-ма мовами світу. В Україні продаж розпочався дещо пізніше — 31 жовтня 2009 року, у цей день з'явилися версії ще 21-єю мовою світу.

Також став відомий графік робіт по збірці і підписанню фінального релізу:

  • з 22 червня до 10 липня — збірка і пошук кандидатів на фінальний RTM реліз
  • 17 липня — підписання фінального RTM реліза (7600.16385.win7_rtm.090713-1255)

6.1.7600.16385.win7_rtm.090713-1255 — фінальний образ, який офіційно став доступний 22 жовтня (витік 25 липня (x86/x64))

З 26 серпня користувачам Windows 7 Ultimate та Windows 7 Enterprise в Центрі оновлення стали доступними мовні пакети, в тому числі українська мова та ін.

Ціни Редагувати

Ціни для України будуть такими.

Ціна Starter Home Basic Home Premium Professional Enterprise Ultimate
Оновлення N/A N/A N/A N/A N/A N/A
Нове встановлення N/A $113 $193 $290 Корпоративна версія, не для продажу $360

Пакет оновлень і підтримка Редагувати

Service Pack 1 Редагувати

14 січня 2011 співробітники компанії Microsoft отримали доступ до фінальної (RTM) версії першого пакету оновлень (SP1), після чого він миттєво з'явився в Інтернеті. Збірка отримала номер: 7601.17514.101119-1850. 22 лютого 2011 пакет оновлень 1 офіційно став доступний для вільного скачування через центр оновлень Windows.

Технічні вимоги Редагувати

Нижче наведені рекомендовані системні вимоги для запуску ОС Windows 7 на ПК:
32-бітна версія Windows 7 64-бітна версія Windows 7
Центральний процесор x86 чи x86-64 з тактовою частотою 1 ГГц x86-64 з тактовою частотою 1 ГГц
Оперативна пам'ять 1 Гб 2 Гб
Відеоадаптер З підтримкою DirectX 9 та драйвера WDDM версії 1.0 та вище.
Вільний дисковий простір 16 Гб 20 Гб
Оптичні накопичувачі DVD-RW
Але можливий запуск системи з драйвером XDDM, наприклад для старих інтегрованих відеокарт Intel.

Для режиму Windows XP додатково потрібні 1 ГБ оперативної пам'яті, 15 ГБ на жорсткому диску і процесор з підтримкою апаратної віртуалізації з включеними технологіями Intel VT або AMD-V.

Ринкова частка Редагувати

Windows 7 була випущена 22 жовтня 2009. До кінця січня 2010 було продано понад 60 мільйонів копій операційної системи. Наприкінці квітня число проданих ліцензій перевищила 100 мільйонів. У червні 2010 Microsoft продала 150 мільйонів ліцензій Windows 7. У середньому щосекунди продається 7 копій системи, що є найбільшим показником за всю історію корпорації.

За перший рік з дня початку офіційних продаж було продано 240 мільйонів ліцензій на Windows 7. Станом на кінець січня 2011 (15 місяців реалізації ОС) було продано 300 мільйонів ліцензійних копій.

При цьому, згідно з виданим у червні 2010 року звітом Net Applucations, серед відвідувачів Інтернету Windows 7 своєю світовою часткою у 12.68% поступається своїм попередникам Windows Vista (15.25%) та Windows XP (62.55%). Частково таку ситуацію можна пояснити припиненням продажів популярної Windows XP та продажем вже встановлених нових ОС разом з новими комп'ютерами.

Критика Редагувати

Під час бета-тестування і після офіційного випуску системи Windows 7 надійшли численні скарги користувачів ноутбуків, що заряд справних акумуляторів з нормальним часом автономної роботи більше двох годин «виснажується» за півгодини і навіть скоріше. Також є скарги на появу повідомлень про помилку з рекомендацією замінити акумулятор.

Критики нової операційної системи стверджують, що заяви Microsoft, ніби нова ОС буде значно швидша, позбавить від усіх проблем, які були у Vista, і послужить повноцінною заміною Windows XP, — не більше ніж реклама, і Windows 7, хоч і приносить виправлення деяких проблем Vista, які утрудняли роботу користувача, не має інших істотних поліпшень.

Критика ґрунтується на таких аргументах:

  • Windows 7 має такі ж високі системні вимоги, як і Vista. Так, рекомендовані Microsoft апаратні вимоги для нормальної роботи Windows 7 і Vista становлять 1 ГБ ОЗУ і 16 ГБ вільного дискового простору, тоді як для Windows XP вони становлять 128 МБ ОЗУ і 1,5 ГБ на диску.
  • Результати незалежних тестів показують, що застосунки на Windows 7 працюють ненабагато швидше, ніж на Vista, і повільніше, ніж на старій Windows XP
  • Низька продуктивність системи, показана у ряді незалежних тестів, пов'язана з ускладненням ОС і, отже, інтенсивнішим використанням обчислювального ресурсу, що, у свою чергу, може виражатися у збільшенні енергоспоживання і зниженні часу роботи батарей нетбуків до 30% в порівнянні з Windows XP

Посилання Редагувати

ВерсіїКомпонентиІсторія
Оригінальні
Під DOS
Windows 1.0Windows 2.0Windows 2.1 (Windows/286Windows/386) • Windows 3.0Windows 3.1x
Windows 9x
Windows 95Windows 98
Windows NT
Ранні версії
Windows NT 3.1Windows NT 3.5Windows NT 3.51Windows NT 4.0Windows 2000Windows 2000 Millennium Edition
Клієнтські
Windows XP (розвиток) • Windows Vista (випускирозвиток) • Windows 7 (editionsdevelopment) • Windows 8Windows 10
Windows Server
Server 2003Server 2008 (2008 R2) • HPC Server 2008Home ServerSmall Business ServerEssential Business ServerWindows Server 2012Windows Server 2016
Спеціалізовані
Windows EmbeddedWindows PEWindows Fundamentals for Legacy PCs
Мобільні
Windows MobileWindows Phone
Майбутні
Скасовані
CairoNashvilleNeptuneOdyssey
Пов'язані
MetroMidoriOS/2Windows AeroWindows SetupТеми Windows XPMicrosoft Plus!