FANDOM

Windows 95 (кодове ім'я Chicago) — гібридна 16-/32-розрядна графічна операційна система, випущена 24 серпня 1995 року корпорацією Microsoft.

Це перша система сім'ї Windows, зовнішньо подібна на теперішні: саме в ній з'явились такі елементи графічного інтерфейсу користувача як, робочий стіл зі значками, панель задач і меню «Пуск» .

Функції системи Редагувати

Windows 95 — результат об'єднання продуктів MS-DOS і Windows, які раніше розповсюджувались окремо. Windows 95 є першою системою Windows, що позбавлена підтримки старих 16-розрядних процесорів x86 і, таким чином, такою, що потребує процесор Intel 80386 (або сумісного) в захищеному режимі. Windows 95 містить значні покращення графічного інтерфейсу користувача і внутрішнього механізму системи, включаючи робочий стіл і меню «пуск», підтримку 256-символьних імен файлів, виконання 32-розрядних програм в захищеному режимі з пріоритетною багатозадачністю і систему «plug and play».

Також завдяки малим вимогам до пристрою, було запущено на мобільних телефонах, планшетах і навіть годинниках. Наразі найменшим гаджетом на якому вдалось запустити ОС є Samsung Gear Live[2].

Примітки Редагувати

  1. Windows Life-Cycle Policy. Microsoft. Архів оригіналу за 2013-06-27. Процитовано 2006-09-02.
  2. Операційку Windows 95 запустили на Samsung Gear Live // TexnoNews.com : Український блог про техніку!. — 2014. — 6 жовтня.
ВерсіїКомпонентиІсторія
Оригінальні
Під DOS
Windows 1.0Windows 2.0Windows 2.1 (Windows/286Windows/386) • Windows 3.0Windows 3.1x
Windows 9x
Windows 95Windows 98
Windows NT
Ранні версії
Windows NT 3.1Windows NT 3.5Windows NT 3.51Windows NT 4.0Windows 2000Windows 2000 Millennium Edition
Клієнтські
Windows XP (розвиток) • Windows Vista (випускирозвиток) • Windows 7 (editionsdevelopment) • Windows 8Windows 10
Windows Server
Server 2003Server 2008 (2008 R2) • HPC Server 2008Home ServerSmall Business ServerEssential Business ServerWindows Server 2012Windows Server 2016
Спеціалізовані
Windows EmbeddedWindows PEWindows Fundamentals for Legacy PCs
Мобільні
Windows MobileWindows Phone
Майбутні
Скасовані
CairoNashvilleNeptuneOdyssey
Пов'язані
MetroMidoriOS/2Windows AeroWindows SetupТеми Windows XPMicrosoft Plus!