FANDOM

Windows 9x - лінійка 16/32 розрядних операційних систем. До Windows 9x відносять Windows 95Windows 98Windows 98 SE та Windows Me. Перша операційна система-Windows 95 вийшла 24 серпня 1995року. Однією з властивостей Windows (95,98,98 SE) була підтримка реального режиму MS-DOS, до речі, у Windows 95 MS-DOS та Windows вперше були об'єднані та продавались разом. У Windows Me підтримка реального режиму була заблокована.

Послідовність завантаження(Windows 95/98/98SE) Редагувати

Спочатку завантажується Boot.mbr, потім MS-DOS 7.x, а саме

1. IO.sys (ядро MS-DOS) та MSDOS.sys, відповідний за порядок завантаження 2. Утиліта для роботи з стиснутими дисками та BOOTLOG.TXT 3. Зчитується Config.sys, та завантажуються утиліти, записані у нього 4. Завантажуються HIMEM.SYS та IFSHLP.sys (у Windows 98 автоматично, без посилання на них у Config.sys). У Windows 98SE після HIMEM.SYS та перед IFSHLP.sys відповідно, завантажується DBuff.sysавтоматично 5. Завантажується COMMAND.COM(якщо обраний реальний Режим MS-DOS) - інтерпретатор команд 6. Зчитується Autoexec.bat, та завантажуються утиліти й налаштування, записані у нього 7. Завантажується Win.com - програма, яка завантажує Windows, - це вже завантажується Windows. 1. Win.com зчитує свій файл налаштування Win.ini, Windows XP 2. У випадку потребі перевірити диск на наявність помилок, завантажується Scandisk.exe, у випадку пошкодження реєстрових файлів(System.dat та User.dat) або за відсутності хоча б одного з них, завантажується Scanreg.exe, який відновлює увесь реєстр за резервною копією, або створює новий. Після оновлення реєстру комп'ютер перезавантажується. 3. Win.com шукає і завантажує файл VMM32.VXD, який має знаходитися у каталозі System, за його відсутності або пошкодження Windows не може завантажуватись Windows 4. VMM32.VXD використовує System.ini для подальшого завантаження. У разі відсутності System.ini або відсутності у ньому розділу 386Enh, VMM32.VXD повідомляє про неможливість подальшого завантаження.

Послідовність завантаження Windows Me Редагувати

У зв'язку з тим, що у Windows Me заблокований реальний режим, немає завантаження деяких утиліт. Спочатку завантажується Boot.mbr, потім MS-DOS 8.0, а саме 1. IO.sys(ядро MS-DOS) та MSDOS.sys, відповідний за порядок завантаження 2. Утиліта для роботи з стиснутими дисками(мінімум функцій) та BOOTLOG.TXT 3. Завантажуються HIMEM.SYS, DBuff.sys та IFSHLP.sys 4. Завантажується Win.com - програма, яка завантажує Windows, - це вже завантажується Windows. У випадку відсутності або пошкодження Win.com операційна система Windows Me всеодно завантажується. 5. Win.com зчитує свій файл налаштування Win.ini, 6. У випадку потребі перевірити диск на наявність помилок, завантажується Scandisk.exe але після неповного завантаження операційної системи, у випадку пошкодження реєстрових файлів(System.dat,User.dat та Classes.dat) або за відсутності хоча б одного з них, завантажується Scanreg.exe, який відновлює увесь реєстр за резервною копією, або створює новий. Після оновлення реєстру комп'ютер перезавантажується. 7. Win.com шукає і завантажує файл VMM32.VXD, який має знаходитися у каталозі System, за його відсутності або пошкодження Windows не може завантажуватись Windows 8. VMM32.VXD використовує System.ini для подальшого завантаження. У разі відсутності System.ini або відсутності у ньому розділу 386Enh, VMM32.VXD повідомляє про неможливість подальшого завантаження.

Відмінності від Windows родини NT Редагувати

Відсутність диспетчера завдань Windows, а саме - більшості функцій, наявних у лінійці NT. Аби зачинити або завантижити програму(як це робиться за допомогою диспетчера завдань у родині Windows NT) треба запускати одну утиліту, а щоб зупинити якийсь процес(наприклад системний) треба один раз натиснути Ctrl+Alt+Del, а потім у діалоговому вікні вже робити так само, як у диспетчері завдань Windows родини NT.

Посилання Редагувати

http://faqs.org.ru/os/win9x/win_me.htm#281

ВерсіїКомпонентиІсторія
Оригінальні
Під DOS
Windows 1.0Windows 2.0Windows 2.1 (Windows/286Windows/386) • Windows 3.0Windows 3.1x
Windows 9x
Windows 95Windows 98
Windows NT
Ранні версії
Windows NT 3.1Windows NT 3.5Windows NT 3.51Windows NT 4.0Windows 2000Windows 2000 Millennium Edition
Клієнтські
Windows XP (розвиток) • Windows Vista (випускирозвиток) • Windows 7 (editionsdevelopment) • Windows 8Windows 10
Windows Server
Server 2003Server 2008 (2008 R2) • HPC Server 2008Home ServerSmall Business ServerEssential Business ServerWindows Server 2012Windows Server 2016
Спеціалізовані
Windows EmbeddedWindows PEWindows Fundamentals for Legacy PCs
Мобільні
Windows MobileWindows Phone
Майбутні
Скасовані
CairoNashvilleNeptuneOdyssey
Пов'язані
MetroMidoriOS/2Windows AeroWindows SetupТеми Windows XPMicrosoft Plus!