FANDOM

Установка Windows (англ. Windows Setup) — програма, що встановлює ОС Windows на комп'ютер, а також сам процес установки. Процес установки зазнавав значних змін у зв'язку з переходом від DOS-версій Windows до Windows NT і з переходом від Windows NT 5.x (2000, XP до Windows Vista.

Перші версії Windows Редагувати

Для встановлення перших версій Windows потрібна сумісна версія DOS. Вся установка проходила на чорному тлі. Установка йшла з трьох дискет. Після установки і перезавантаження комп'ютера Windows вже працювала. Для запуску Windows 1.0.x необхідно було в DOS ввести команду «win», для запуску Windows 2.x.x — «win286» або «win386», в залежності від процесора.

Windows 3.x Редагувати

Програма установки сильно змінилася в плані оформлення. Тепер вона поділена на два етапи: текстовий і графічний, в якому працює миша. Установник визначає пристрої комп'ютера, однак, у разі помилки визначення пристрою, інсталятор пропонує користувачеві зробити це самостійно. Після установки система запускалася командою «win». Можна було налаштувати autoexec.bat для автоматичного запуску оболонки Windows

Windows 9x Редагувати

ОС сімейства Windows 9x (Windows 95, Windows 98 і Windows ME) не вимагає наявності на комп'ютері передвстановленою MS-DOS, проте необхідна версія MS-DOS встановлюється разом з Windows. Перший етап установки — форматування жорсткого диска в потрібну файлову систему FAT16 або FAT32), потім — перевірка жорсткого диска програмою ScanDisk на наявність помилок (у разі виявлення помилок — також їх коригування). Після цього запускається установка у визначений користувачем каталог (зазвичай — C:\WINDOWS). На першій фазі установки інтерфейс інсталятора нагадує інтерфейс Windows 3.x. Після проходження першої фази установки комп'ютер перезавантажується і починається з жорсткого диска, проте (на відміну від деяких систем лінійки Windows NT) наявність інсталяційного диска необхідно для копіювання системних файлів. Під час установки задаються параметри мережі, вибираються необхідні програми, а також вводиться серійний номер для Windows.

Windows NT, 2000, XP Редагувати

Інсталяційний процес, введений в Windows NT 3.1 залишався незмінним до виходу Windows NT 6.x. Після завантаження програми установки Windows пропонувала два варіанти: перший — встановлення Windows, другий — відновлення системи за допомогою консолі відновлення. До Windows NT 4.0 також можна було вивести довідку по установці, натиснувши F1. Користувач повинен був ознайомитися з ліцензійною угодою і вибрати розділ для установки в нього Windows. Після цього починаються форматування диска (або видалення попередньої версії Windows), копіювання файлів і комп'ютер перезавантажується в графічне середовище. Введення ключа продукту обов'язковий (втім, в Windows XP Home Edition можна скористатися 30-денним пробним періодом). У Windows XP після другої перезавантаження відкривається програма налаштування Windows, пропонує підключитися до Інтернету, активувати систему, зробити облікові записи для кожного користувача і зареєструватися в Microsoft.

Windows Vista, 7 Редагувати

Ще в Windows Longhorn був видалений текстовий етап установки, тепер вона вся графічна. У Windows Vista відразу ж після вибору опції «Встановити» з'являлося вікно введення ключа продукту, однак це можна було відкласти. Форматування жорсткого диска за замовчуванням проводилося в системі NTFS і стала проходити набагато швидше (за декілька секунд, на відміну від попередніх версій системи, в яких форматування йшло за 5-10 хвилин). Після установки відкривалося вікно «Настройка Windows», де користувач міг налаштувати фон робочого столу, ім'я комп'ютера, час і т. д. Після натискання на кнопку «Пуск» у вікні «Спасибі» починалася перевірка продуктивності комп'ютера. У Windows 7 ключ продукту вводився у вікні «Настройка Windows», а також опція «Оновлення» стала доступна і при завантаженні програми з компакт-диска. Комп'ютер перезавантажувався два рази: перший — після установки оновлень, другий — після завершення установки. При установці Windows з-під Windows перша перезавантаження відбувається приблизно на 25-му відсотку розпакування файлів.

Windows 8 Редагувати

У Windows 8 сильно змінився другий етап установки, а також установка з-під попередньої версії Windows. Введення ключа продукту, тепер проводиться на першому етапі, до того ж це стало обов'язковим. В іншому все залишилося, як і раніше. Другий етап установки зазнав безліч змін. Пропонувалося вибрати основний колір системи, ввести ім'я комп'ютера, створити обліковий запис Microsoft. Також весь він виконаний в новому стилі Modern UI.

ВерсіїКомпонентиІсторія
Оригінальні
Під DOS
Windows 1.0Windows 2.0Windows 2.1 (Windows/286Windows/386) • Windows 3.0Windows 3.1x
Windows 9x
Windows 95Windows 98
Windows NT
Ранні версії
Windows NT 3.1Windows NT 3.5Windows NT 3.51Windows NT 4.0Windows 2000Windows 2000 Millennium Edition
Клієнтські
Windows XP (розвиток) • Windows Vista (випускирозвиток) • Windows 7 (editionsdevelopment) • Windows 8Windows 10
Windows Server
Server 2003Server 2008 (2008 R2) • HPC Server 2008Home ServerSmall Business ServerEssential Business ServerWindows Server 2012Windows Server 2016
Спеціалізовані
Windows EmbeddedWindows PEWindows Fundamentals for Legacy PCs
Мобільні
Windows MobileWindows Phone
Майбутні
Скасовані
CairoNashvilleNeptuneOdyssey
Пов'язані
MetroMidoriOS/2Windows AeroWindows SetupТеми Windows XPMicrosoft Plus!