FANDOM

172px-Xbox_360_logo.svg.png
Xbox 360
250px-Xbox-360-Consoles-Infobox.png
Виробник Microsoft
Сімейство Xbox
Тип Гральна консоль
Покоління Сьоме покоління
Дата виходу 22 листопада 2005
Дата завершення виробництва 20 квітня 2016 року
Носій DVD, CD
Засоби керування Xbox 360 Controller

Kinect

Бестселлер Kinect Adventures! (21,9 млн)
Зворотня

сумісність

Xbox
Попередник Xbox
Наступник Xbox One
Xbox 360 — гральна консоль сьомого покоління та друга гральна система, випущена компанією Microsoft, після Xbox. Розроблена спільно з компаніями IBM, ATIі SiS. Для ігор через мережу та використання як медіацентру для консолі існує сервіс Xbox Live. Консоль налічує п'ять версій: Arcade, Pro, Elite, Slim та E (версії Core і Premium згодом замінили Arcade і Pro відповідно). Основними конкурентами Xbox 360 були Sony PlayStation 3 та Nintendo Wii.

Офіційний запуск Xbox 360 відбувся 22 листопада 2005 в США. За перші два тижні з початку продажів у США було продано понад 400 тис. комплектів Xbox 360. До кінця 2005 року з'явилася у Європі і Японії. Реліз у Японії виявився невдалим, — за півтора року було продано всього 420 тис. консолей. В квітні 2016 року приставку було знято з виробництва після більше, ніж 10-и років її існування. Але випуск аксесуарів до неї та ігор продовжується і надалі

Історія Редагувати

Розробка консолі полчалася 2003 року через невеликий успіх Xbox. Було складено низку вимог, серед них, що консоль повинна підтримувати HD-відео і мати великий часовий запас потужностей аби лишатися конкурентоспроможною багато років. Також вона мусила надійти в продаж раніше за нову PlayStation, щоб завоювати свою нішу. Назву Xbox 360 в Microsoft вибрали не відразу. Були варіанти Xenon, Xbox 2, Xbox Next та NextBox. Від варіанту Xbox 2 відмовилися через назву головного конкурента — PlayStation 3. Назва Xbox 360 була покликана символізувати повсюдність приставки (360 градусів складають повне коло). Дизайн було повністю перероблено, порівняно з попередницею, він став бульш плавним. Геймпади стали ергономічнішими і з'явилися як у дротовій, так і бездротовій версіях.

12 травня 2005 року задля випередження конкурентів, Microsoft презентувала Xbox 360 в рамках півгодинної телевізійної програми на MTV. На виставці E3 16 травня 2005, Microsoft назвала датою початку продажів 22 листопада 2005 року. Було згадано основні ігри, що надійдуть у продаж одночасно з консоллю.

Продажі Xbox 360, як і обіцялося, стартували 22 листопада 2005. Головною грою стала Call of Duty 2 — 77 % покупців консолі купили одразу і її. Однак, скоро надійшло дуже багато повідомлень про «червоне кільце смерті» (RROD, Red Ring of Death) — світловий сигнал навколо кнопки ввімкнення, що сигналізував про «загальну відмову системи». У приставки виявився високий відсоток браку, причиною якого став некоректно розташований графічний чип, який, нагріваючись, виводив її з ладу. В першій половині 2007 року Microsoft на півроку призипинила виробництво Xbox 360, щоб вирішити проблему.

За перші два роки після запуску 24 % приставок були визнані бракованими при нормі в 2 %. Ця проблема в підсумку була публічно визнана компанією. Так, колишній віце-президент Interactive Entertainment Business, Entertainment and Devices Division у Microsoft Пітер Мур визнав, що всі 11,6 млн консолей, випущених за перші 19 місяців продажу, мають серйозні недопрацювання, здатні призвести до повної поломки системи. Проте, Microsoft не почала відкликати всі консолі, а замість цього збільшила термін гарантії до трьох років. Надалі почався випуск оновлених приставок. Проблема перегріву в них вирилася шляхом переходу на новий 65-нм техпроцес і збільшення ефективності охолодження системи за рахунок встановлення потужніших вентиляторів (причому тихіших, ніж у перших версіях), також був доданий додатковий радіатор.

25 вересня 2007 року вийшла відеогра Halo 3, яка принесла Microsoft 170 млн доларів у перший же день. Це стало рекордом для всієї розважальної індустрії, а Xbox 360 принесла збільшення популярності. 30 червня 2008 Microsoft, підводячи підсумки фінансового року, оголосила, що консолі серії Xbox нарешті стали прибутковими. Випуск у 2010 році системи керування приставкою за допомогою рухів тіла, Kinect, забезпечила додаткове зростання популярності Xbox 360. Станом на квітень 2013 кількість проданих по всьому світу Xbox 360 сягнула 77 млн. До того часу консоль вже застаріла, будучи не в змозі давати ту ж якість відеоігор, що й ПК. Тому 24 квітня 2013 Microsoft анонсувала наступну гральну консоль — Xbox One

Захист від копіювання і злом приставки Редагувати

Як і інші консолі, Xbox 360 оснащена системою захисту від піратства, що допускає запуск ігор тільки з ліцензійних дисків. Однак ця система неодноразово зламувалася шляхом зняття пломби та перепрошивання приводу DVD-ROM приставки.

Також кожен привід DVD-ROM приставки має свій внутрішній ключ. При розбіжності цього ключа з ключем, записаним в материнській платі, запуск ігор стає неможливим.